26 OKULDAN YÜKSELEN BİLİM YOLCULUĞU ÜNİVERSİTEDE ZİRVEYE ULAŞTI
Yıl boyunca Gaziantep genelinde adeta bir bilim rüzgârı estiren program kapsamında; GİBTÜ’lü 19 akademisyen, 21’i lise ve 5’i ortaokul olmak üzere toplam 26 farklı okulda öğrencilerle buluştu. Yapay zekâdan sağlığa, matematikten ekosinemaya kadar geniş bir yelpazede gerçekleştirilen söyleşilerle yaklaşık 3 bin öğrenciye ulaşıldı. Zirve programı, Gaziantep’teki 5 farklı liseden gelen 250 öğrencinin katılımıyla projenin 27'nci ve kapanış söyleşisine de ev sahipliği yaptı.
"ETKİ ALANIMIZI HER YIL DAHA DA GENİŞLETİYORUZ"
Programın açılış konuşmasını yapan GİBTÜ Bilim Söyleşileri Koordinatörü ve Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Bayram Bala, projenin büyüme ivmesine dikkat çekti. Geçtiğimiz yıl 7 akademisyen ve 12 okul ile başlayan yolculuğun bu yıl 19 akademisyen ve 26 okula ulaştığını belirten Bala, programın gençlerin bilimsel merakını tetiklemede kritik bir rol oynadığını vurguladı. Açılışın ardından salonda büyük beğeni toplayan ve yıl boyunca yapılan etkinliklerden kesitler sunan kısa bir tanıtım videosu gösterildi.
GELECEĞİN İNŞASINDA "ÜNİVERSİTE - MİLLÎ EĞİTİM" İŞ BİRLİĞİ
Zirvede söz alan Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, öğrencilerin bilimsel gelişimine katkı sağlayan çalışmaların önemine değindi. Arpacı, “Üniversite - Millî Eğitim iş birliğinin güçlenmesi, geleceğimizin inşasında en önemli yapı taşlarından biridir” diyerek projenin şehre katkısını övdü.
GİBTÜ Rektörü Prof. Dr. Şehmus Demir ise konuşmasında üniversitelerin toplumsal rolüne şu sözlerle dikkat çekti: "Üniversiteler yalnızca akademik üretim yapan kapalı kutular değildir; aynı zamanda topluma dokunan, gençlere rehberlik eden dinamik yapılardır. GİBTÜ Bilim Söyleşileri, üniversitemizin toplumsal katkı ve bilim iletişimi vizyonunu en güzel yansıtan projelerimizden biridir."
Konuşmaların ardından, projeye sunduğu kurumsal destek ve katkılardan dolayı İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı tarafından Rektör Prof. Dr. Şehmus Demir’e plaket takdimi gerçekleştirildi.
BÜYÜK MEMNUNİYET VE "ALTIN ORAN" İLE GÖRKEMLİ KAPANIŞ
Zirvede paylaşılan süreç değerlendirme anket sonuçları, projenin başarısını gözler önüne serdi. Akademisyenler ve okul temsilcileriyle yapılan anketlerde memnuniyet oranının zirvede olduğu ve projenin "örnek bir üniversite-toplum iş birliği modeli" oluşturduğu belirtildi.
Programın 27. ve son söyleşisi, Dr. Öğr. Üyesi Bayram Bala’nın “Evrenin Matematiği ve Altın Oran” sunumuyla yapıldı. Öğrencilerin büyük bir ilgiyle takip ettiği söyleşide; matematiğin doğadaki kusursuz düzeni nasıl açıkladığı, altın oranının sanat ve mimarideki yansımaları ile bilimin insan hayatına kattığı derinlik interaktif bir şekilde ele alındı.
Program, projeye emek veren tüm akademisyenlere teşekkür edilmesi ve bu tarz toplumsal katkı projelerinin önümüzdeki dönemlerde de hız kesmeden devam edeceğinin müjdelenmesiyle sona erdi.
"Bilim anlatıldıkça yayılır, paylaşıldıkça güçlenir, gençlerle buluştukça geleceğe dönüşür."