Gaziantep bölgesinde bir ilk olma özelliği taşıyan bu uluslararası simülasyon programı, dünyanın dört bir yanından gelen öğrencileri diplomasi ve uluslararası ilişkiler paydasında buluşturdu. Katılımcılar, dört gün boyunca İslam İş Birliği Teşkilatı’nın karar alma mekanizmalarını deneyimleyerek küresel meselelere çözüm aradı.
55 FARKLI ÜLKEDEN 200 KATILIMCI
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi ile Gaziantep Uluslararası İmam Hatip Lisesi iş birliğinde düzenlenen GAZIMOIC 2026, dört gün süren yoğun programın ardından başarıyla tamamlandı. Yaklaşık 55 farklı ülkeden 200 katılımcıyı bir araya getiren program, uluslararası öğrenci diplomasisi, kültürel etkileşim ve akademik iş birliği açısından önemli bir buluşmaya sahne oldu. Türkiye’nin farklı illerinden programa katılan Uluslararası İmam Hatip Lisesi öğrencileri de organizasyona güçlü katkı sundu. Komite oturumları boyunca katılımcılar; uluslararası meseleleri müzakere etme, çözüm önerileri geliştirme ve çok taraflı diplomasi pratiği yapma fırsatı buldu. Program, gençlerin liderlik, temsil, iletişim ve birlikte çalışma becerilerinin gelişimine önemli katkı sağladı.
PROTOKOLDEN GELECEĞİN VİZYONUNA VURGU
“Tek Ümmet, Sınırların Ötesinde” temasıyla hayata geçirilen organizasyonun kapanış ve değerlendirme oturumlarında; müzakere, temsil ve çok taraflı iş birliği konularında gençlerin sergilediği performans tam not aldı. Program kapsamında düzenlenen oturum ve çalıştaylar, öğrencilerin akademik birikimlerini pratikle birleştirmelerine olanak sağladı. Programda konuşma yapan protokol üyeleri, etkinliğin bölge ve gençlik için taşıdığı öneme dikkat çekti.
GİBTÜ Rektörü Prof. Dr. Şehmus Demir, Üniversite olarak böylesine stratejik bir organizasyona ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, gençlerin uluslararası vizyon kazanmasının önemine vurgu yaptı. Prof. Dr. Şehmus Demir, gençlerin uluslararası vizyon kazanmasının önemine dikkat çekerek, bu tür organizasyonların akademik ve kültürel gelişime önemli katkılar sunduğunu ifade etti.
Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı: Gaziantep’in eğitimdeki uluslararası görünürlüğüne katkı sunan bu projenin, kültürlerarası etkileşim açısından tarihi bir adım olduğunu belirtti. Din Öğretimi Genel Müdür Yardımcısı Ömer Akmanşen: Gençlerin ortak değerler etrafında birleşerek küresel sorunlara duyarlılık göstermesinin "Tek Ümmet" bilincini güçlendirdiğini ifade etti.
Açılış ve komite süreçleriyle dikkat çeken GAZIMOIC 2026, kapanış programı ve Halfeti gezisi ile tamamlandı.