Birinci oturumda, Doç. Dr. İdris Kaya, "Eğitim Psikolojisi" başlıklı sunumunda, öğrenme kuramları, bilginin öğrenilme süreçleri ve öğretim yöntemleri üzerinde durdu. Öğrenmeye engel olan faktörleri ve motivasyonun öğretimdeki önemini vurgulayan Kaya, 1900-2020 yılları arasında dört kuşağın incelendiği bir araştırmanın zeka grafiği analizini paylaştı. Zekanın başarıda %30 etkili olduğunu belirten Kaya, motivasyon ve imkanların başarı üzerinde daha büyük bir role sahip olduğunu ifade etti.
İkinci oturumda, Doç. Dr. Özlem Üzümcü, "Eğitimde Dijitalleşme" konusuna odaklandı. Üzümcü, sınıf içi etkileşimi artıracak yenilikçi dijital uygulamaları, mentimeter, kelime bulutları, infografikler ve yapay zeka temelli araçlar gibi yöntemlerle detaylı bir şekilde anlattı.
Üçüncü oturumda ise Doç. Dr. İbrahim Yıldırım, "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında ölçme araçlarının güvenilirlik, geçerlik ve kullanışlılık gibi temel özelliklerine değindi. Yıldırım, ayrıca yazılı ve sözlü sınavlar, çoktan seçmeli testler gibi farklı ölçme araçları hakkında bilgiler sundu.
Son oturumda, Doç. Dr. Sedat Alev, "Sınıf Yönetimi" konusunu işledi. Alev, etkili sınıf yönetimi stratejilerinden, sınıfın yapısal özelliklerinden ve sınıf ikliminin öneminden bahsederek sınıfta motivasyon, iletişim ve iş birliği konularını ele aldı. Ayrıca, öğretmen ve öğrencilere düşen sorumluluklara dikkat çekerek sınıf yönetiminin öğretme ve öğrenme süreçlerini olumlu yönde etkilediğini belirtti.