GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-
Bu yönergenin amacı, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü’nün amaçlarını, görevlerini, faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2-
Bu yönerge, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü’nün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsamaktadır.
Dayanak
MADDE 3-
Bu yönerge, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 7. Maddesinin 1. Fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14. Maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu Yönergede geçen;
a) Birim Sorumlusu: Üniversitenin Dekanlarını, Enstitü Müdürlerini, Yüksekokul Müdürlerini, Meslek Yüksekokul Müdürlerini, Daire Başkanlarını ve ilgili Koordinatörlerini,
b) Birimler: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nin Fakültelerini, Enstitülerini, Yüksekokullarını, Meslek Yüksekokullarını, Koordinatörlükler ve Daire Başkanlıklarını,
c) Danışman: Rektör tarafından görevlendirilen Koordinatörlük Danışmanını,
ç) İletişim Temsilcileri: Birim sorumlusu tarafından görevlendirilen birim sorumlu yardımcılarını,
d) Koordinatör: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörü ’nü,
e) KİK: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü’nü,
f) Koordinasyon Kurulu: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü Koordinasyon Kurulu’nu,
g) Rektör: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü’nü,
ğ) Üniversite: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Görevleri, Faaliyet Alanları ve Organları
Koordinatörlüğün Görevleri
MADDE 5- Koordinatörlüğün görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin stratejik iletişim ilke ve politikalarını belirlemek; bunlara uygun eylem programlarının uygulama süreçlerini yönetmek.
b) Üniversitenin imajını, itibarını ve marka değerini güçlendirecek faaliyetlerde bulunmak.
c) Üniversitenin kurum içi ve dışı iletişimini düzenlemek ve koordine etmek.
ç) Üniversitenin ulusal ve uluslararası alanda tanıtımı için gerekli stratejileri ve bu konuyla ilgili çalışmaları plânlamak ve gerçekleştirmek.
d) Üniversitenin bilimsel potansiyelinin topluma daha fazla katkıda bulunması ve görünür olması için gerekli faaliyetleri yürütmektir.
Koordinatörlüğün Faaliyet Alanları
MADDE 6- Koordinatörlük, Yönergenin 5. Maddesinde belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere aşağıdaki faaliyetlerde bulunur:
a) Üniversitenin kurumsal kimliğine, markasına ve itibarına değer katacak iletişim, medya, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım stratejilerinin oluşturulması ve yönetilmesi.
b) Dijital mecralarda kaliteli içeriklerin üretilmesi ve Üniversitenin bilimsel niteliğine uygun şekilde temsil edilmesi.
c) Medya ile değer odaklı bir ilişkinin tesisi ve Üniversitenin ürettiği bilimsel değerin medya aracılığıyla en doğru şekilde topluma aktarılması sağlanması.
ç) Üniversitenin kurumsal kimliğini güçlendirmek ve geliştirmek için gerekli stratejilerin belirlenmesi, kurumsal kimlik kılavuzu hazırlanması, kılavuzun yenilenmesi ve güncellenmesi, ilgili eylem plânlarının hazırlanması ve uygulanması.
d) Üniversite tanıtım günleri düzenlenmesi, aday öğrencilere Üniversitenin tanıtılması, yeni öğrencilerin kayıt süreçlerinde oryantasyon programlarının koordine edilmesi.
e) Üniversite ile iletişim, sponsorluk, sosyal sorumluluk alanlarında işbirliği talep eden kurum, kuruluş ve kişilerin taleplerinin değerlendirilmesi, ilgili birimlerle iletişimin sağlanması.
f) Birimlerin kurumsal iletişim süreçlerine ilişkin ihtiyaç duyacakları danışmanlığın yapılması,
g) Birimlerin kendilerine özgü nitelikleri göz önünde bulundurularak, ihtiyaçlarını karşılayacak kurumsal iletişim stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması,
ğ) Mezunların Üniversiteye katkılarını artıracak çalışmaların yapılması ve mezun takip sistemi ile iletişimin sürekliliğinin sağlanması.
ı) Rektörlük Makamının vereceği alanıyla ilgili diğer görevlerin yerine getirilmesi.
Koordinatörlüğün Organları
MADDE 7-
Koordinatörlük;
a) Koordinatör
b) Koordinasyon Kurulu’ndan oluşmaktadır.
Koordinatörün Görevleri ve Atanması
MADDE 8-
(1)Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğü temsil etmek.
b) Yönergede belirtilen amaçlara ilişkin görevleri yürütmek.
c) Koordinatörlüğün çalışmaları ile ilgili, Rektör’e veya rektörün görevlendirdiği rektör yardımcılarından birine her dönem çalışma raporu sunmak.
ç) Koordinatörlük bünyesindeki birimlerin yapılanmasını ve etkin şekilde işleyişini sağlamak, gerekli plânlama ve düzenlemeleri yapmak.
(2) Koordinatör, Rektör tarafından Koordinatörlüğün amaç ve görevlerini yerine getirmek üzere görevlendirilir.
Koordinasyon Kurulunun Görevleri ve Oluşumu
MADDE 9-
(1) Koordinasyon Kurulu, Koordinatör ve Üniversite birimlerince görevlendirilen İletişim Temsilcilerinden oluşur ve kurul üyeleri rektör tarafından 2 yıllığına görevlendirilir.
(2) Koordinasyon Kurulu düzenli olarak 6 (altı) ayda bir toplanır. Koordinatör, gerek duyduğunda Kurul’u toplantıya çağırabilir.
(3) Koordinasyon Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin iletişim modelini oluşturmak ve sürekli gelişimini sağlayacak tedbir almak.
b) Üniversitenin kurumsal iletişim stratejisini belirlemek.
c) Üniversitenin akademik ve idarî birimleri arasındaki haber akışının düzenli olması için Koordinatöre yardımcı olmak.
ç) Kriz yönetimi uygulamalarıyla birimlerin iletişim kapasitesini güçlendirmektir.
(4) İletişim Temsilcileri, Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu ve Merkezlerce görevlendirilecek birer birim yardımcısı ile koordinatörlükler ve daire başkanlıklarınca görevlendirilecek birer temsilciden oluşur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Birimleri
Rektörlük İletişim Birimi
MADDE 10- Rektörlük İletişim Biriminin görevleri şunlardır:
a) Rektörlük makamını günlük olarak takip ederek üniversitenin çeşitli yayınlarında, web ortamında, çeşitli haber kaynaklarında ve Rektörlük basın açıklamalarında kullanılması için ihtiyaç duyulan fotoğraf çalışmalarını yapmak.
b) Rektörlük makamının günlük tüm aktivitelerini fotoğraflayarak Rektörün katıldığı tüm etkinlikleri dijital olarak arşivlenmesini sağlamak.
c) Gerekli birimlerle fotoğrafları paylaşarak üniversitenin çeşitli yayınlarına, web ortamına ve çeşitli haber kaynaklarına içerik sağlamak.
ç) Üniversite web sitesi, broşür, afiş gibi tanıtım araçlarında kullanılacak fotoğrafların temin edilmesini sağlamak.
d) Üniversitenin tanıtımı için gerekli stratejileri, uygun mecraları ve politikaları belirlemek; tanıtıma yönelik uygulamaların değerlendirmesini ve analizini yapmak.
e) Üniversitenin çalışanları ile sağlıklı iletişimi gerçekleştirmek.
Dijital ve Sosyal Medya İlişkileri Birimi
MADDE 11- Dijital ve Sosyal Medya İlişkileri Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin ve Koordinatörlüğün internet sitelerinin tasarımını, işletilmesini ve yönetilmesini sağlamak.
b) Üniversite birimlerine internet sitelerinin tasarımı ve yönetimi konusunda danışmanlık yapmak.
c) Üniversitenin internet sitesi başta olmak üzere tüm birimlerdeki sitelerin koordinatörlükçe belirlenen iletişim modeline uygun şekilde yürütülmesini sağlamak ve dijital ortamda kurumsal bütünlüğün korunmasını sağlamak.
ç) Üniversitenin sosyal medya hesaplarını yönetmek.
d) Dijital ortamda ihtiyaç duyulan tüm içerikleri kullanır.
e) Üniversitenin dijital ortamlardaki faaliyetlerinin etkinliğini artıracak kurumsal itibar yönetimini ve imajını güçlendirecek projeler geliştirmek.
f) Üniversitenin faaliyetlerinin görsel, işitsel, yazılı ve dijital medya ortamlarında doğru şekilde yer almasını sağlamak.
g) Medya ortamlarının özellikleri göz önünde bulundurularak üniversitenin bilimsel birikimini ve potansiyelini ortaya çıkartacak kaliteli içeriklerin hazırlanması ve bunların ilgili medya ortamında yayınlanmasını sağlamak.
ğ) Medya kuruluşları ve gazeteciler ile etik ilkelere uygun işbirlikleri geliştirmek.
h) Medyada üniversite hakkında çıkan olumsuz ve hatalı yayınların düzeltilmesi ve tekrar etmemesi için gerekli önlemleri almak.
ı) Üniversite birimlerindeki iletişimle ilgili personele hizmet içi eğitim vermek ve medya ilişkileri konusunda danışmanlık yapmak.
Etkinlik Yönetimi Birimi
MADDE 12- Etkinlik Yönetimi Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversite genelinde düzenlenen etkinliklerin organizasyonunu ve iletişimini sağlamak.
b) Etkinliklerin tanıtımını yapmak ve katılımı artırmak için stratejiler geliştirmek.
c) Üniversite tanıtım günleri düzenlemek, aday öğrencilere üniversiteyi tanıtmak ve yeni öğrencilerin kayıt süreçlerinde oryantasyon programlarını koordine etmek.
ç) Üniversite ile iletişim, sponsorluk ve sosyal sorumluluk alanlarında işbirliği talep eden kurum, kuruluş ve kişilerin taleplerini değerlendirmek ve ilgili birimlerle iletişimi sağlamak.
d) Etkinlik sonrası değerlendirme raporları hazırlamak ve raporları ilgili birimlerle paylaşmak.
e) Üniversitenin etkinliklerle ilgili stratejilerini belirlemek ve bu stratejilere uygun eylem planları hazırlamak ve uygulamak.
İçerik Üretimi ve Yönetimi Birimi
MADDE 13- İçerik Üretimi ve Yönetimi Biriminin görevleri şunlardır:
a) Kurumsal iletişimin görev alanına giren her konuda etkili, doğru, bilimsel niteliği yüksek içerik üretmek.
b) Üniversitenin yeni medya ortamlarındaki itibar algısını yükseltecek içerikleri geliştirmek.
c) Üniversitenin tüm birimlerindeki içeriklerin daha etkin üretilmesi ve yönetilmesi için gerekli hizmet içi eğitimleri vermek.
ç) Rektörlük makamı için konuşma metin ve sunumlarını hazırlamak.
e) Dijital ortamda ve basılı yayımlarda ihtiyaç duyulan tüm içerikleri üretir ve yönetir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal Medya Paylaşımlarına İlişkin İletişim Usul ve Esasları
MADDE 14-
a) Kişisel sosyal medya hesaplarında üniversiteyi bağlayıcı açıklama yapılamaz.
b) Üniversitenin marka değerine, ismine zarar verecek, olumsuz etki yapacak içerikler paylaşılamaz.
c) Ayrımcı, taciz edici, hakaret ve şiddet içeren, istismarcı, belli bir kişiyi, grubu ya da kurumu ırkçı ve dini nitelemelerde bulunarak hedef gösterecek ve nefret söylemi oluşturacak dil kullanılamaz.
ç) Görsel ve içerik seçiminde telif hakkı hususu göz önünde bulundurularak özgün içeriklerin paylaşılmasına dikkat edilir.
d) Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi yüz kızartıcı, genel toplum ahlakına ve cari hukuka ve yukarıda sayılan hususlara aykırı paylaşımlarda bulunanlar için kanun ve yönetmeliklerde belirlenen haklarını kullanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hüküm bulunmayan hâller
MADDE 15-
Bu usul ve esasların uygulanmasında öngörülmemiş bir durumla karşılaşılması halinde üniversite yetkili kurullarının vereceği karar doğrultusunda hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 16 - Bu Yönerge, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17- Bu Yönerge hükümlerini Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü yürütür.