Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (GİBTÜ) tarafından toplumda bilim kültürünü yaygınlaştırmak, öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek ve akademi ile gençler arasında güçlü bir bağ kurmak amacıyla yürütülen “GİBTÜ Bilim Söyleşileri”, 2025–2026 eğitim-öğretim yılında da yoğun bir programla devam ediyor. Proje, Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştiriliyor.
26 OKULDA BİLİM BULUŞMASI PLANLANIYOR
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Bayram BALA’nın koordinatörlüğünde yürütülen program kapsamında bu yıl toplam 26 okulda bilim söyleşisi gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Program çerçevesinde şu ana kadar 11 akademisyenin katkılarıyla 13 farklı söyleşi başarıyla tamamlandı. GİBTÜ akademisyenleri, öğrencilerle bir araya gelerek hem güncel bilimsel gelişmeleri paylaşıyor hem de gençlerin merak duygusunu canlı tutmayı amaçlıyor.
YAPAY ZEKÂDAN EVRENİN MATEMATİĞİNE
Gerçekleştirilen söyleşilerde farklı disiplinlerden akademisyenler öğrencilerle buluşarak dikkat çekici başlıkları ele aldı. Program kapsamında; “Yapay Zekâ Çağında Yaşamak: Akıllı Sistemler”, “Yapay Zekâ ve Endüstriyel Uygulamaları”, “Akıllı Sistemler: Yapay Zekâ, IoT ve Gömülü Sistemler”, “Haberleşmede Kullanılan Antenler: Mikroşerit Antenler” gibi mühendislik odaklı konuların yanı sıra, “Evrenin Matematiği ve Altın Oran” başlıklı söyleşiyle matematiğin doğadaki yansımaları öğrencilere anlatıldı.
SOSYAL VE SAĞLIK ALANLARINDA DA FARKINDALIK
Bilim söyleşileri yalnızca mühendislik alanıyla sınırlı kalmadı. Program kapsamında; “Gençlik ve Gelecek Kaygıları”, “Değerlerimizle Var Olmak” ve “Dil Öğreniminde Dijital Farkındalık ve Yapay Zekâ Uygulamaları” başlıklarıyla sosyal ve beşerî konular ele alındı. Sağlık alanında ise “Adolesanlarda Kişisel Hijyen ve Sağlıklı Yaşam Farkındalığı” ile “Kronik Hastalıklar Neden Artıyor? Sağlıklı Yaşamın Bilimi” başlıklı söyleşilerle öğrencilere önemli bilgiler aktarıldı. Ayrıca “Antroposen Çağında Ekosinema ve Ekolojik Bilincin İnşası” başlığıyla çevre bilinci konusunda farkındalık oluşturuldu.
ÜNİVERSİTENİN AKADEMİK BİRİKİMİ SAHAYA YANSIYOR
Programda Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi başta olmak üzere İlahiyat Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’ndan akademisyenlerin aktif olarak yer alması, GİBTÜ’nün disiplinlerarası akademik birikimini sahaya taşıdığını ortaya koyuyor.
YENİ OKULLARDA DEVAM EDECEK
“GİBTÜ Bilim Söyleşileri”, öğrencilerin bilimsel merakını artıran, onları geleceğin dünyasına hazırlayan ve üniversite-toplum iş birliğini güçlendiren önemli bir sosyal sorumluluk projesi olarak planlanan takvim doğrultusunda yeni okullarda gerçekleştirilecek etkinliklerle devam edecek.