“Dünya Sağlık Örgütü sağlığı; bedenen, ruhen ve sosyal olarak tam bir iyilik hali olarak tarif eder. Burada sadece hastalık veya sakatlık şeklindeki bedeni arazlar değil, ruhun ve yaşanan sosyal çevrenin de sağlıktaki rolüne dikkat çekilmektedir. Bu sebeple koruyucu bir sağlık hizmetinden bahsederken, işte bu 3 önemli parametrenin ayrı ayrı sağlık durumu değerlendirilmelidir.
Proflaktik (Koruyucu) önlemler, hastalık ortaya çıktıktan sonra yapılan tedavi hamlelerinden çok daha önemlidir. Çünkü orjinalliği bozulmadan muhafaza etmek,tamir görmekten makbuldür, kaldı ki bir radyo, tamirden geldiğinde genellikle aynı arızayı verir. O sebeple birinci öncelik hep sağlığın korunması olmalıdır.Sonuç olarak herkesin malumudur ki, soğuk bir odanın ısıtılması mı yoksa açık olan pencereyi kapatmak mı, havuza habire su pompalamak mı yoksa tıpasını kapatmak mı? Elbette aklın ışığında hareket eden birisi önce zarar vereni terk eder sonra fayda mülahaza ettiği şeylere yönelir.”